• op 18 maart 2020

Overweging op woensdag 18 maart

Beste broeders en zusters,

Ik heb nog nooit zoveel geschreven, gebeld, geappt, als in de afgelopen dagen. Ik hoop dat het met jullie goed gaat en dat jullie de berichten ontvangen en ze jullie helpen om in deze tijd te voelen dat God ons niet in de steek laat.

Vandaag werd bekend gemaakt door de Nederlandse bisschoppen dat de verscherpte maatregelen t/m 13 april zullen gelde. Dit betekent helaas dat wij de Goede Week, het Paastriduüm en Pasen niet samen mogen vieren met de gehele parochiegemeenschap zoals wij gewend zijn. Voor mij en voor jullie was dit een verdrietig nieuws, al heb ik er alle begrip voor en ik vraag jullie om er begrip voor te hebben. Ook de bisschoppen schreven dat ze dit besluit hebben genomen met pijn in hun hart, en wij allen voelen die pijn.

Om dit verdriet een beetje te verlichten en om de hoop die komt door het geloof door heel Nederland te laten horen doen we vanavond en de komende woensdagen mee met het initiatief “Klokken van Hoop”.

Op de woensdagen 18 maart, 25 maart en 1 april luiden de klokken van onze kerken en vele kerken in het het land om iedereen te laten horen dat God er voor ons is, ook voor de helden in de zorg, waaronder ook parochianen van ons, die nu voor de zieken zorgen, maar ook voor ieder van jullie, voor alle mensen die in de ziekenhuizen zijn opgenomen of thuis in quarantaine zijn, voor al de ouders die nu thuis zitten met de kinderen en proberen een manier te vinden om de kinderen door deze tijd te helpen, voor de ouderen en eenzamen, voor de zieken, voor alle mensen, met of zonder geloof, die nu in onzekerheid leven en graag iemand bij zich zou willen hebben om omhelsd te worden en iemands hand zouden willen vasthouden.

We bidden voor jullie allemaal in de dagelijkse viering van de Eucharistie en bij de uitstelling van het Allerheiligste en vragen jullie om ook voor ons te bidden.

In gebed verbonden,

Wilson

Hierbij een overweging voor vandaag:

Overweging op woensdag 18 maart 2020