Geen tijd voor geloofsverdieping?

• op 30 december 2013

Geen tijd voor geloofsverdieping?

Lees dit jaar de Catechismus of de Evangeliën in 10 minuten per dag!

Wat is het?

Op 1 december 2013 beginnen 2 nieuwe initiatieven: ‘Lees de Catechismus in 1 jaar’ en ‘Lees de Evangeliën in 1 jaar.’ Als u uw email adres invult op de website krijgt u vanzelf iedere dag een email met een stukje uit de Catechismus of een stukje Evangelie. Dit jaar zal in plaats van de grote Catechismus de ‘Youcat’ gelezen worden. De ‘Youcat’ is de jongerencatechismus van de Katholieke Kerk, waar in wat eenvoudigere taal, dezelfde thema’s en vragen aan bod komen als in de grote Catechismus. In de email staan wel de nummers van de grote Catechismus die hetzelfde onderwerp behandelen mocht u toch liever de grote Catechismus lezen. U leest de email gewoon wanneer het u uitkomt maar u mag tegelijkertijd ook weten dat u deel uitmaakt van een wereldwijde groep van meer dan 100.000 mensen, die net als u, zich willen verdiepen in het geloof.

Waarom meedoen?

Leer wat Thérèse van Lisieux bedoelt wanneer ze zegt: “Voor mij is het gebed een opwelling van het hart, gewoon een blik omhoog naar de hemel, een kreet van erkentelijkheid en van liefde midden in de beproeving maar even goed midden in de vreugde.(CKK 2558)” Leer de H. Mis beter te begrijpen en sta stil bij de moeilijke vragen waar we als gelovigen in deze tijd mee te maken hebben. Zo groeit ons eigen geloof en zullen we mensen ook beter kunnen helpen als zij ons vragen waarom of wat we geloven. Of ga met de heilige Ignatius op reis door de Evangeliën zodat ze dieper in ons leven verankerd raken.

Hoe werkt het?

Het is allemaal gratis, u hoeft alleen maar email te kunnen ontvangen. Als het tegenvalt kunt u zich ook heel gemakkelijk weer uitschrijven. Het is wel allemaal in het Engels, maar dat hoeft geen probleem te zijn. U kunt de Evangeliën in uw eigen Bijbel meelezen. De Youcat en de Catechismus zijn ook gewoon in het Nederlands verkrijgbaar. U kunt deze boeken aanschaffen via het winkeltje van het Bisdom, of online lezen op: http://rkdocumenten.nl Het gebruik van deze website is gratis maar vraagt wel donatie.

De groepen starten al op 1 december, maar later instappen is ook mogelijk. Voor mij is het lezen van de Catechismus het afgelopen jaar echt een zegen geweest.

Dit is de link voor de Catechismus in 1 jaar: http://www.flocknote.com/catechism

Dit is de link voor de Evangeliën in 1 jaar: http://www.flocknote.com/gospel

U hoeft hier alleen maar uw email adres in te vullen en dan gaat de rest vanzelf.

Met vriendelijke groet,  Marijke