Opbrengst Vastenactieproject 2020. Dankjulliewel

• op 3 juni 2020

Opbrengst Vastenactieproject 2020. Dankjulliewel

Opbrengst: €7000

Wij zijn heel erg blij en dankbaar om jullie te kunnen mededelen dat onze vastenactie dit jaar €7000 heeft opgebracht, en dit ondanks de coronacrisis en het niet kunnen houden van deurcollectes en andere acties. Dank aan allen die gul hebben gegeven voor dit mooi project.

Het prachtig project van dit jaar bevindt zich in centraal Kenia: Upendo Children’s Centre.

Upendo Children’s Centre is een kindertehuis in het dorpje Gatitu in centraal Kenia. Het kindertehuis is opgericht in februari 2007 door Tessa Janssen uit Roermond en de Keniaan Jackson Wachira.

Upendo is een kindertehuis voor kinderen van alle leeftijden. Het merendeel van de kinderen zijn weeskinderen, anderen verwaarloosd, mishandeld of verlaten door ouders en familie. Wij geven deze kinderen opvang, goede leefomstandigheden met het oog op eten, hygiëne, kleding en een  warme gezinssfeer. We geven ze dus echt een thuis!  Daarnaast kunnen de kinderen allemaal naar school en is er toegang tot goede gezondheidszorg. Boven alles krijgen de kinderen liefde, Upendo betekent liefde in het Kiswahili.

In het kindertehuis wonen nu 23 kinderen en 2 huismoeders die als moeders voor de kinderen zorgen. De manager Jackson woont naast het kindertehuis met zijn gezin, de weeskinderen noemen hem papa. De ouders van de manager Jackson wonen ook op het terrein en zijn als en opa en oma voor de kinderen.

Alle kinderen helpen goed mee thuis en hebben ook nog voldoende tijd om samen te spelen in de tuin of in de grote woonkamer. Elke avond wordt de dag afgesloten met een gezamelijk dankgebed in een grote kring, er wordt dan ook gezongen.

Upendo Children parochie blaadje