• op 17 maart 2020

Overweging op dinsdag 17 maart

Beste broeders en zusters,

Ik hoop dat het goed gaat met jullie. Ik hoor van sommigen van jullie dat ze ook symptomen vertonen die op het virus zouden kunnen wijzen. Door de grote verschillen in de vertoonde symptomen weet je soms niet of je wel of niet besmet bent. Ook wij moeten inmiddels de directe contacten met jullie gaan vermijden omdat mensen uit onze omgeving, met wie we in de laatste week in contact zijn geweest,  ziek zijn. We volgen het advies van onze huisartsen/parochianen en vieren vanaf vandaag de H. Mis alleen privé. We stellen de kerken of voorportalen open, en in de H. Hartkerk houden we dagelijks de uitstelling van het Sacrament voor iedereen en vieren de Mis privé.
De lezingen van vandaag zijn weer een grote troost voor ons. God laat ons niet in de steek. Toch wil ik jullie oproepen om niet eigenwijs te zijn en de adviezen te volgen om zoveel mogelijk binnen te blijven. Ik zou niet willen dat ik de komende weken van sommigen van jullie afscheid moet nemen of wat ik nog pijnlijker zou vinden, dat we geen Mis kunnen vieren tijdens de uitvaart van een dierbare en alleen in besloten kring, d.i. alleen de familie in de eerste graad en en met een maximum van 30 mensen, rechtstreeks naar het kerkhof of crematorium moeten gaan. Daarom vraag ik jullie aub om gehoorzaam te zijn en binnen te blijven, ook de jongeren.
Bij dit alles moeten we uiteraard niet vergeten dat ons leven uiteindelijk in Gods handen is en dat Hij voor ons zal zorgen, in dit leven en in het komende leven.
We bidden voor jullie in de Eucharistie en we vragen jullie ook om voor ons te bidden.
Mocht iemand niet zelf naar de kerk kunnen komen maar graag willen dat we een offerkaarsje of noveenkaars namens jullie opsteken bij het uitgestelde sacrament of bij Maria, stuur ons dan een bericht.
In gebed verbonden,
Wilson
Hierbij een overweging voor vandaag over de eerste lezing van de Mis. Ik beperkte me tot de eerste lezing om niet te lang te zijn.