• op 27 maart 2020

Overweging op vrijdag 27 maart

Hieronder de link naar de overweging:
Beste broeders en zusters,
Ik hoop dat het goed gaat met jullie. Er zijn helaas al gevallen van parochianen die besmet zijn met het virus, maar ook van vrienden en bekenden uit Nederland en het buitenland, en ik zou jullie daarom willen vragen om aub in het bijzonder voor hen te bidden, om genezing als het Gods wil is, maar ook om de kracht van het geloof.
Sommigen vragen ons wat de situatie is m.b.t. de liturgievieringen. Het bisdom heeft ons laten weten dat hun bericht van afgelopen maandagavond nog steeds van kracht is zolang wij geen ander bericht van het bisdom ontvangen.
Daarom deze mededeling: zolang u géén ander bericht van het bisdom ontvangt, gelden de afspraken die tot dat moment gemaakt zijn. Op dit moment zijn dat de laatste instructies van de bisschoppenconferentie van afgelopen dinsdag. U kunt deze nog eens nalezen via bijgaande”
En daarnaast blijft uiteraard ook het feit, dat als wij ook last hebben van hoest, en dat is nu nog het geval, wij dus ook vanzelfsprekend verhinderd zijn om met jullie te vieren.
Maar geloof ons, we zouden niets liever doen, maar ook we moeten ons neerleggen bij de mogelijkheden die God ons nu geeft en wij hebben bovendien het vertrouwen dat God onze bisschoppen leidt in de besluiten die ze nemen.
Ik herinner jullie aan de mogelijkheid om vanavond om 18.00 uur de zegen te ontvangen van Paus en de vergeving. Kijk op NPO 2.
Ik wil jullie graag opnieuw uitnodigen om vandaag een moment te vinden om samen of alleen de Kruisweg te bidden voor de zielenrust van alle overledenen, voor alle zieken en voor ieder van ons. Ik stuur jullie hierbij nogmaals het voorbeeld van de kruisweg met meditaties van Paus Johannes Paulus II. Hij is te vinden op de website van het Vaticaan en is beschikbaar in meerdere talen, o.a. Pools, Italiaans, Duits, Engels, enz:
Op deze andere website  vinden jullie de vertaling in het Nederlands:
Een hartelijke groet,
Wilson