• op 30 oktober 2020

Wilson bedankt!

Wilson, bedankt!

Vanaf 9 november a.s. zal onze pastoor Wilson Varela de parochies van Roermond Noord-Oost verlaten en pastoor-deken in Horst worden.

Wij vinden het heel jammer dat we afscheid moeten nemen, maar vooral denken wij met grote dankbaarheid aan de afgelopen 12 jaren waarin hij in onze parochies was. Eerst als diaken en kapelaan, en het grootste deel van de tijd als pastoor.

Wilson heeft veel voor onze parochies gedaan. Hij zoekt altijd verbinding tussen mensen en laat zien dat hij midden in de gemeenschap staat. Niet alleen in de kerkelijke gemeenschap, maar in de hele gemeenschap van Maasniel, Roermond-Oost en Asenray, en in heel Roermond en verder. Velen die buiten de kerk staan kennen hem en hebben veel waardering voor hem.

En wij in onze parochies zijn veel van hem gaan houden.

Wilson kan de boodschap van het Evangelie op een heel praktische manier verkondigen. Helder, door duidelijk te maken wat die boodschap in deze tijd en in ons eigen leven betekent, en niet dwingend.

Als voorzitter van ons bestuur heeft Wilson laten zien dat hij ook een goede manager is.

Bovenal is hij een vriend geworden. En die vriendschap zal blijven bestaan.

Wij wensen hem alle goeds toe in het vervolg van zijn roeping, een beetje naar het noorden toe, maar toch best nog dichtbij Roermond.

Carlos Martinez, die nu nog kapelaan is in Geleen, wordt onze nieuwe pastoor. Wij hebben een eerste kennismaking met hem gehad, en hebben er alle vertrouwen in dat wij in hem een uitstekende opvolger van Wilson krijgen.

Helaas zal het afscheid van onze dierbare Wilson anders en wat afstandelijker zijn door de huidige corona-crisis. Maar we willen hem zeker laten voelen dat die afstand in onze harten niet bestaat!

Wilson, wij wensen je Gods rijke zegen toe in je nieuwe taak.

Het bestuur van de parochiefederatie Roermond Noord-Oost

Livestream Afscheidsmis zondag 9 november om 12.00 uur

Pastoor Wilson Varela uit Roermond is vanaf 9 november de nieuwe pastoor-deken in Horst-Sevenum. Hij wil graag van iedereen persoonlijk afscheid nemen, maar dat is door de coronamaatregelen helaas niet mogelijk. Om iedereen in de gelegenheid te stellen zijn afscheidsmis op 8 november, aanvang 12 uur, in de Heilig Hartkerk in Roermond bij te wonen, zal deze via een livestream te volgen zijn via www.deltalimburg.nl/live