Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid

• op 18 april 2020

Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid

Op zondag 19 april om 15.00 uur live vanuit de H. Hartkerk

Sinds het jaar 2000 wordt in de Rooms-Katholieke Kerk de tweede zondag van Pasen ook de Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid genoemd.

Heilige Johannes Paulus II

In het Jubeljaar 2000 riep paus Johannes Paulus II de Tweede Zondag van Pasen, Beloken Pasen, uit tot Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid. De Poolse paus stierf op zaterdag 2 april 2005, op de vooravond van deze feestdag.

Heilige zuster Faustina Kowalska

Het besluit om de Tweede Zondag van Pasen uit te roepen tot Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid kwam voort uit de devotie tot de Goddelijke Barmhartigheid. Deze is afkomstig van de Poolse zieneres Maria Faustina Kowalska (1905-1938), van wie Johannes Paulus II een vereerder was en die de Poolse paus in 1993 zalig verklaarde en in 2000 heilig verklaarde.

Bijzondere genade

Zr. Maria Faustina vertelde dat Christus aan haar verschenen was. Hij zou Zich aan haar hebben bekendgemaakt als de Goddelijke Barmhartigheid. Aan haar zou Hij gezegd hebben de Tweede Paaszondag voortaan te wijden aan de goddelijke barmhartigheid. Hij beloofde dat gelovigen die op die dag gaan biechten en te communie gaan, bijzondere genade zullen ontvangen.

Sacrament van de biecht

Wij willen jullie morgen de gelegenheid bieden om het sacrament van de verzoening te ontvangen. Wij gaan dit doen tussen 12.00 uur en 17.00 uur in de H. Hartkerk en uitsluitend op afspraak. Wij zullen in de sacristie en in de dagkapel, op een veilige afstand, biecht horen. Als u hier interesse in hebt kunt u ons vandaag een e-mail sturen en wij zullen jullie een tijdstip geven om naar de kerk te komen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat u naar de kerk komt als uzelf ziek bent, of als iemand in uw gezin/huishouden ziek is. In dat geval zullen wij u op een andere dag de gelegenheid geven om het sacrament te ontvangen.

parochie.roermond.noord.oost@gmail.com

Hieronder de link naar onze YouTube kanaal

Op zondag om 15.00 uur zijn wij live vanuit de H. Hartkerk voor het lof en de rozenkrans van de Goddelijke Barmhartigheid.

Kijk hier live op zondag 19 april om 15.00 uur naar het lof en rozenkrans van de Goddelijke Barmhartigheid vanuit de H. Hartkerk