Gebed om vrede voor Oekraïne aanstaande zondag

• op 3 maart 2022

Gebed om vrede voor Oekraïne aanstaande zondag

Gebed voor Oekraïne

Als kerkgemeenschap zien wij dat de situatie in Oekraïne om gebed van alle gelovigen vraagt. Het Oekraïens volk dat zo bedreigd wordt verdient onze hulp en ons gebed. Daarom willen wij voor vrede bidden in een gemeenschappelijke viering voor al onze parochiefederatie op zondag 6 maart (aanstaande zondag dus) in de H. Hartkerk.

Als parochiefederatie willen wij op die dag bijzonder bidden voor de oorlog in Oekraïne, voor de mensen die daar zijn, voor de mensen die gevlucht zijn, voor de mensen die een dierbare verloren hebben; dat God vrede en gerechtigheid mag schenken in deze moeilijke momenten. En deze activiteit is ook een respons aan de woorden van onze Paus Franciscus die zei in een toesprak aan het begin van deze veertigdagentijd: “Ons gebed en vasten zal een smeking zijn voor vrede in Oekraïne!”

Daarom, na de gewone missen op zondag in H. Hart kerk (10:00 uur en 12:00 uur) blijft de kerk open tot rond 16:30. Mensen kunnen langs komen om voor Oekraïne te bidden en een kaars aan te steken. Tijdens de middag om 15:00 uur beginnen wij een programma van gebed.

Wij beginnen met de uitstelling van de Allerheiligste, daarna bidden wij samen de rozenkrans voor de vrede. Na de rozenkrans hebben wij de tijd om aanbidding te doen en wij sluiten het uur van gebed af met de vespers (avondgebed).

13.00 uur Openkerk
15:00 uur Uitstelling van het Allerheiligste
15:05 uur Rozenkrans
15:25 uur Aanbidding
15:45 uur Avondgebed
Rond 16:00 uur eindigt het programma van gebed.

De Nederlandse bisdommen vragen de parochies te collecteren voor hulp aan Oekraïne. Daarom zullen jullie ook in de kerk mandjes vinden waarin jullie jullie gave kunnen deponeren, die bedoeld is voor Oekraïne. In de missen van het weekend zal een extra collecte zijn die ook hiervoor bestemd is.

Jullie allemaal zijn van harte uitgenodigd om in deze moeilijke momenten voor de vrede te bidden tijdens deze viering.

Kapelaan Miguel Estrada