• op 4 april 2020

Goede Week

Beste broeders en zusters,

We gaan dit jaar de Goede Week op een bijzondere manier vanuit onze huizen vieren omdat wij niet samen kunnen komen, maar dat betekent niet dat wij niet verbonden zijn met elkaar. Wij vieren evengoed samen vanuit al onze huizen dat Jezus de dood heeft overwonnen en opnieuw zal zegevieren. Hierbij de lijst van de verschillende vieringen die wij vanuit onze huizen kunnen volgen.

Palmzondag
Morgen vroeg zal ik de H. Mis van Palmzondaq op onze youtube kanaal plaatsen (Parochies Roermond Noord-Oost) zodat jullie met ons mee kunnen vieren. Abonneer gratis op het kanaal als je op de hoogte wilt blijven van wat wij posten. Deze viering is weer dankzij de bijdrage van parochianen vanuit hun huizen tot stand gekomen.
De palmtakjes worden in deze H. Mis gezegend en jullie kunnen ze op Palmzondag in de verschillende kerken komen ophalen. Neemt aub alleen één palmtakje per huis en raak de andere niet aan, en wacht buiten de kerk als je ziet dat anderen in het voor-poortaal zijn!

In de Tomaskerk (voor-poortaal) van 12.00 tot 17.00
In de H. Hartkerk (kerk is open) van 10.30 tot 14.30
In de Laurentiuskerk Maasniel (voor-poortaal) van 12.00 tot 17.00
In de Sint Jozef Asenray (voor-poortaal) van 12.00 tot 17.00
Witte donderdag
Ik laat jullie nog weten of we de Mis op onze youtube kanaal plaatsen of live uitzenden via youtube-live of facebook-live. In ieder geval is deze viering om 19.00 uur vanuit de Tomaskerk.
Goede Vrijdag vanuit Kruiswegpark Roermond
Op Goede Vrijdag 10 april wordt ’s middags om 15.00 uur door KRO-NCRV op NPO2 een meditatief programma rond de kruisweg uitgezonden. Bisschop Harrie Smeets neemt de kijkers in het Kruiswegpark in Roermond mee langs de staties met het lijden van Christus.
We zijn ook zelf bezig met een kruisweg vanuit onze huizen en die zullen wij hopelijk ook op vrijdag op onze youtube kanaal plaatsen.
Om 19.00 uur vieren we vanuit de Tomaskerk met youtube of facebook. Ook hier krijgen jullie nog bericht van.

Paaswake vanuit Munsterkerk
Op Paaszaterdag wordt ’s avonds om 23.15 uur live vanuit de Munsterkerk in Roermond de Paaswake uitgezonden met hulpbisschop Everard de Jong als hoofdcelebrant. Tijdens deze viering wordt –  eveneens zonder de aanwezigheid van kerkgangers – het Paaslicht ontstoken en de hernieuwing van de doopbelofte uitgesproken. Ook deze viering is te volgen via KRO-NCRV op NPO2.

Paaszondag
Op Eerste Paasdag gebeurt dit vanuit de Munsterkerk in Roermond, die dit jaar haar 800-jarig bestaan viert. Door een samenwerking tussen de landelijke en de regionale omroep is de viering ook live op L1 te zien. De televisiemis op Eerste Paasdag begint om 11.00 uur. Dat is een uur later dan gebruikelijk op zondag, omdat de KRO aansluitend om 12.00 uur de zegen Urbi et Orbi met paus Franciscus vanuit Rome uitzendt.

Tweede Paasdag
Om 10.00 uur vanuit de Tomaskerk op onze youtube kanaal.