• op 11 mei 2021

In Memoriam Henk Ubben

Als met een onaangenaam verrassing werden kapelaan en ik geconfronteerd met het bericht dat onze dierbare koster Henk Ubben, in de nacht van zaterdag op zondag rond een uur of drie ’s nachts overleden was. Zijn echtgenote José belde ons zondag vroeg op met dit verdrietig nieuws, maar ook met het verzoek om in het bijzijn van Henk zijn lichaam nog even te bidden. Het was een intiem en mooi moment dat wij met José en haar dochters konden meemaken en waarbij wij de ziel van Henk aan God hebben toevertrouwd en van hem afscheid hebben kunnen nemen.

Ik ben niet zo lang pastoor hier in deze parochies, maar ik ben heel dankbaar dat ik Henk heb kunnen leren kennen. Voor mij persoonlijk, de grootste kenmerk die ik in hem heb meegemaakt en waardoor ik hem gekend heb, is de dienstbaarheid. Altijd bereid om een handje te helpen. En zoals hij zelf aangaf:  “in goed overleg met de pastoor, uiteraard” -hieraan hechtte hij heel grote waarde- deed hij niet alleen wat er hem gevraagd werd, maar ook veel meer. Zijn aandacht, zijn oog voor details, zijn vriendelijkheid en zijn dienstbaarheid zullen wij hier in onze parochies heel erg missen. Ja wij zullen Henk heel erg missen! Een man die heel veel voor onze kerk in Maasniel heeft gedaan, waar hij zeker 28 jaren van zijn leven aan deze parochie heeft gespendeerd, en trouw en liefdevol heeft gediend.

Als pastoraal team wensen wij de echtgenote van Henk, José, en aan de rest van de familie heel veel sterkte en moed!
En beste Henk, wij zijn jou heel dankbaar voor je inzet en liefde waarmee je deze gemeenschap hebt gediend. Bedankt!

De kerkelijke uitvaartliturgie zal op vrijdag 14 mei om 13.30 uur in zijn geliefde H. Laurentiuskerk te Maasniel plaatsvinden.
Vanwege corona gerelateerde overwegingen, zal deze liturgie worden bijgewoond door de mensen die een rouwkaart van de familie hebben ontvangen.