• op 23 maart 2021

Paaswake vervroegd!!!

Vanwege het besluit van de overheid om de avondklok te handhaven, zien wij ons gedwongen om de Paaswake een paar uurtjes eerder te doen dan we eerst hadden gedacht.

Toen wij enige tijd geleden de tijdstippen van de vieringen van het Paastriduüm planden, dachten wij dat de avondklok niet meer van kracht zou zijn. Nu blijkt dit niet het geval te zijn. Daarom zal de Paaswake op zaterdag 3 april om 19.00 uur beginnen en niet om 21 uur zoals eerder vermeld stond.

Ondanks de avondklok, zijn wij ontzettend blij dat wij toch de Paaswake met onze parochianen mogen vieren (al is het zo dat vanwege de restricties rondom het maximum aantal mensen die in de kerk mogen zijn, wij niet voltallig als parochies deel kunnen nemen aan het Paastriduüm). Wij vinden dit in elk geval een goed nieuws, namelijk dat de viering van Pasen wel door kan gaan.

Wij vinden tegelijkertijd het heel jammer dat in andere landen juist dit feest niet door kan gaan vanwege de maatregelen tegen corona. In dit opzicht zullen we en willen we ons in gebed verenigen met degenen die dit feest fysiek niet mogen vieren. Er zijn wellicht andere initiatieven om Pasen toch te vieren, maar het bij elkaar te zijn met Pasen zullen zij erg genoeg moeten gaan missen. Daarom zullen wij voor allen bidden die dit feest op een andere manier moeten vieren.

De tijdstippen van de vieringen rond Pasen vinden jullie op de “homepage” beneden aan de rechterkant.

Een zalig Pasen alvast toegewenst en tot ziens in de komende dagen.