Vieringen met Kerstmis worden aangepast!

• op 17 december 2020

Vieringen met Kerstmis worden aangepast!

De meeste van ons werd afgelopen dag(en) geconfronteerd met het besluit van de bisschoppenconferentie om de vieringen van 24 december af te lasten in alle RK Parochies van Nederland. Aan de ene kant is dit een boodschap die ons allemaal verdriet doet -we hadden gehoopt op een “normale kerst”, al was maar met weinig mensen in de kerk-, maar aan de andere kant begrijpen wij volledig dat uit solidariteit met de hele samenleving, die Kerstmis juist anders moet vieren, wij als katholieke niet “ons eigen dingetje” konden doen en alles maar door lieten gaan. Wij moesten ons nu juist verenigen met de rest van Nederland die iets heeft moeten inleveren om de verdere verspreiding van het corona tegen te gaan.

Wij, het pastoraal team van de parochies van Roermond Noord-Oost, voelen ons ook geroepen om ons aan dit besluit te houden. Dit betekent daarom dat er veranderingen zijn in het vieringenschema dat wij eerder deze maand hebben gepubliceerd. De veranderingen zien er als volgt uit:

De missen van 18.00u in Laurentiuskerk te Maasniel, 20.00u in Asenray en 22.00u in H.Hartkerk worden afgelast! Wij zijn aan het denken hoe wij de mensen die zich voor deze viering hebben aangemeld, kunnen benaderen en een alternatief kunnen bieden; maar dit is dus “work in progress” en kunnen hieromtrent geen beloftes doen.

Er is wel een heilige mis die op 24 december zal worden gestreamd. De streaming kunt u volgen via ons YouTubekanaal via de volgende link: https://www.youtube.com/channel/UCXE7RDaKwBp7401HIvu2IZw .
De streaming van deze mis begint om 19.00 uur. Bij deze mis zal alleen een beperkt aantal mensen aanwezig zijn, dat noodzakelijk is om een mooie mis te kunnen vieren.

De missen van Eerste Kerstdag zien er als volgt uit: de twee missen die gepland waren om 10.00u in H. Hartkerk en Laurentiuskerk blijven ongewijzigd, evenals de mis van 12.00u in H. Hartkerk. De mis van 12.00u in Laurentiuskerk echter, wordt niet meer in die kerk gehouden, maar schuift naar Asenray, waar de mis om 12.00u begint.

De overige vieringen van het schema blijven ongewijzigd.

Wij hopen van harte dat ondanks deze veranderingen u en uw dierbaren een mooie en gezegende kerstdagen mogen hebben, en dat wij elkaar mogen zien, al zij het maar via de livestream.

Bedankt ook alvast voor uw begrip omtrent al deze wijzigingen.

Namens het pastoraalteam
Pastoor Carlos Martinez